gyümölcs címkéhez tartozó bejegyzések

Hidratálás a nyári kánikulában

Szerencsére rengeteg olyan finom és egészséges étel van a Földön, melyeknek segítségével ezen a nyáron is hidratált maradhatsz. A friss gyümölcsök és zöldségek a legüdítőbb nyári ételek közé tartoznak, mivel természetes módon magas a víztartalmuk. A jó hír az, hogy ezekhez a szezonális gyümölcsökhöz könnyedén hozzájuthatsz akár a sarki zöldségesnél, és nem is kell nagyon a zsebed mélyére nyúlni. A most következő finom és egészséges ételekkel rengeteg vizet vihetsz be a szervezetedbe!

Hidratálás

1. Friss gyümölcsös jégkrém
Az otthon készített gyümölcsös jégkrémek a létező legjobb nyári frissítők, melyek segítenek átvészelni a nagy hőséget. Ha boltban vásárolsz jégrémet, bizonyosodj meg róla, hogy egészséges összetevőkből van-e, hozzáadott cukor nélkül. A kókuszvíz vagy friss citromlé friss bogyókkal vagy a kedvenc gyümölcsöddel kombinálva tökéletes vízpótló és üdítő finomság a nyári hónapokban.

2. Görögdinnye
Az egyik legkedveltebb nyári frissítő, tökéletes hidratáló gyümölcs. A görögdinnyének 91%-a víz, ezen kívül nagyszerű antioxidáns forrás. A benne található likopin rákmegelőző hatással bír. Tehetsz kedvenc turmixodba belőle, vagy adhatod salátához, joghurthoz is.

3. Bogyós gyümölcsök
A bogyós gyümölcsök – , mint például az áfonya, a ribizli, a szeder, a málna vagy az eper – rendkívül lédúsak és nagyon finomak. Rengeteg féle ételbe passzolnak, de finom üdítőt is készíthetsz belőlük például vízhez, smoothie-hoz vagy joghurthoz adva. Ezek a gyümölcsök egy csomó nélkülözhetetlem tápanyaghoz juttatják hozzá szervezetedet és természetesen hidratálnak. A bogyós gyümölcsök közül az áfonya és az eper hidratálnak a legjobban, mivel ezek tartalmazzák a legtöbb vizet.

4. Uborka
Az uborka tökéletes nyári nassoláshoz. Ropogós, ízletes, magas a víz- és tápanyagtartalma. Az uborkában több víz van (96,7%), mint a görögdinnyében (91%). A salátán és smoothie-n kívül kipróbálhatod humusszal is.

5. Grapefruit
Ha nem csak hidratált szeretnél maradni, de örülnél, ha lemenne rólad néhány feleseleges kiló is, akkor mindenképpen építsd be az étrendedbe a grapefruitot, mivel magas víztartalmán túl teli van zsírégetést elősegítő összetevőkkel. Ezen kívül segít csökkenteni a koleszterinszintet és stabilizálni a vércukorszintet.

6. Paradicsom
A paradicsom az egyik legjobb összetevő salátákhoz, hamburgerhez és szendvicsekhez. Egy pár szem koktélparadicsom, egy kis mogyoró meg sajt üdítő snack lehet a nap bármelyik szakában. Próbáld meg beépíteni az étrendedbe a paradicsomot, ha pattanásos a bőröd!